נגיף הקורונה 10.01.2022

שמירה על סביבה בטוחה בטיפול אורואונקולוגי כירורגי בזמן המגיפה

בזכות אמצעי זהירות מתאימים, שירות הניתוחים האורואונקולוגיים במרכז רפואי בצפון מערב אנגליה נמשך לאורך מגיפת הקורונה וגם בשיאה

ניתוח אורולוגי. אילוסטרציה

מגיפת הקורונה השפיעה רבות על תנאי הטיפול הכירורגי. למרות האתגרים, החוקרים טוענים כי שירות הניתוחים האורואונקולוגיים במרכז הרפואי אליו הם משתייכים בצפון מערב אנגליה, נמשך לאורך המגיפה.

החוקרים ביצעו מחקר בסדרה שכללה 26 מקרים. המטופלים עברו סקירה לתסמיני COVID-19 ולאחר מכן כל המטופלים היו צריכים לקבל תוצאה שלילית בבדיקת מטוש לפני הניתוח. ציוד מגן מתאים נלבש בכל המקרים.

כמו כן, במרכז הוקמה יחידת טיפול מיועדת לאחר ניתוח למטופלים אשר היו חשודים לקורונה. מטופלים אשר החלו להציג תסמיני COVID-19 בודדו ועברו בדיקת מטוש. בנוסף, ראיון טלפוני נערך שבועיים לאחר שחרורם מבית החולים.

תוצאות המחקר הראו כי שלושה מתוך 26 מטופלים פיתחו חום לאחר ניתוח, אך כולם היו שליליים לקורונה. כמו כן, שיעור הסיבוכים שאינם COVID-19 היה עקבי והתאים לתוצאות קודמות. במעקב הטלפוני שנערך לא דווח על תסמינים שהצביעו על COVID-19.

בסך הכל, המטופלים היו שבעי רצון ביחס לאמצעי הזהירות שננקטו על ידי בית החולים למניעת COVID-19. לבסוף, החוקרים כתבו כי כל המטופלים היו מרוצים מהחלטת לעבור ניתוח בזמן המגיפה.

החוקרים סיכמו כי ממצאי המחקר הצביעו על כך שבעת שיא מגיפת הקורונה, עם אמצעי זהירות מתאימים, השירות הכירורגי המשיך לפעול בצורה בטוחה.

מקור:

Samuel Shillito  et. al (2021) Journal of Clinical Urology DOI: https://doi.org/10.1177/2051415820958302

נושאים קשורים:  קורונה,  מיגון,  ניתוח,  אורואונקולוגיה,  מחקרים,  נגיף הקורונה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו