היצרות צינור שופכה 17.08.2021

השתלת רירית אוראלית בניתוח לתיקון היצרות צינור שופכה בילדים

תוצאי שימוש בשתל שמקורו ברירית הפה במהלך ניתוח פדיאטרי אורטרופלסטי לטיפול בהיצרות צינור השופכה ללא היפוספדיאס

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

מטרת המחקר היתה לבצע סקירה של נסיון החוקרים בטיפול בהיצרויות צינור השופכה אצל מטופלים פדיאטריים עם אורטרופלסטיה, על ידי שימוש בשתל רירית אוראלית, וכן לבחון את התוצאים של פרוצדורה זו בטווח הארוך.

החוקרים ביצעו אנליזה רטרוספקטיבית של נתונים אשר נאספו בין 2009 ל-2019. ילדים נימולים עם מקטע היצרות ארוך (>1.5 סנטימטר) נכללו. המשתתפים סווגו כבעלי היצרות פינו- בולבארית (PBS) או בולבארית בלבד (IBS) בהתאם לפרוטוקול הסטנדרטי. כל הילדים עברו השתלת רקמת רירית אוראלית במהלך תיקון ההיצרות על ידי טכניקת Kulkarni (קבוצת ה-PBS) או טכניקת Barbagli (קבוצת ה-IBS).

החוקרים ביצעו מעקב שלושה חודשים אחרי המקרים במחקר, ולאחר מכן עברו למעקב שנתי, כאשר במסגרת המעקבים בוצעו בדיקות זרימה. הצלחה הוגדרה כקצב זרימה >10 מילימטר/שנייה עם עקומת פעמון לצד היעדר צורך בפרוצדורות משניות.

המחקר כלל 28 ילדים אשר עברו את הפרוצדורה האורולוגית שנבחנה. 16 מהילדים היו עם אבחנה של PBS ו-12 עם IBS. הגיל החציוני היה 7.5 שנים (2-17) בקבוצת ה-PBS ו-5.5 שנים (3-10) בקבוצת ה-IBS. פגיעה איאטרוגנית היוותה את האתיולוגיה השכיחה ביותר (71% מהמקרים). אורך ההיצרות הממוצע היה 4 סנטימטר בקבוצת ה PBS ו-2.5 סנטימטר בקבוצת ה-IBS. המעקב החציוני היה 96 חודשים ב-PBS ו-90 חודשים ב-IBS. שעור ההצלחה שחושב היה 87.5% עבור PBS ו-83.3% עבור .IBS

החוקרים סיכמו כי הליך אורטרופלסטיה עם השתלת רירית אוראלית באמצעות הטכניקות Kulkarni ו-Barbagli נמצא בטוח ומעשי אצל ילדים עם היצרות במקטע ארוך של צינור השופכה, עם תוצאים טובים בטווח הארוך.

מקור:

NeeharPatil et. al (2021) DOI: https://doi.org/10.1016/j.urology.2021.06.029

נושאים קשורים:  מחקרים,  היצרות צינור השופכה,  השתלת רירית אוראלית
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו