נגיף הקורונה 27.01.2021

תוצאי הטיפול ב-sofosbuvir ו-daclatasvir בשילוב ribavirin בחולי קורונה

מחקר איראני העריך את יעילות הטיפול של sofosbuvir ו-daclatasvir עם ribavirin לטיפול במאושפזים חולי קורונה

אפשרויות טיפוליות חדשות דרושות כדי להתמודד עם וירוס הקורונה ושימוש בתרופות קיימות מספק הזדמנות לטיפול מיידי. מחקר זה העריך את היעילות של sofosbuvir ו-daclatasvir עם ribavirin לטיפול באנשים הסובלים מוירוס הקורונה.

ניסוי מבוקר, אקראי וחד-מרכזי זה בדק מבוגרים הסובלים מוירוס הקורונה בדרגה בינונית שאושפזו בבית החולים גאם שאהר ראזי במחוז מזנדארן, איראן.

המטופלים חולקו באופן אקראי לקבוצת ההתערבות שקיבלה: 400 מ"ג sofosbuvir, 60 מ"ג daclatasvir ו-1,200 מ"ג ribavirin, ולקבוצה שקיבלה טיפול סטנדרטי (קבוצת ביקורת). התוצא העיקרי במחקר זה היתה משך האשפוז.

בין 20 במרץ 2020 ל-8 באפריל 2020 גויסו 48 מטופלים. 24 מטופלים חולקו באופן אקראי לקבוצת ההתערבות ו-24 לקבוצת הביקורת. משך האשפוז החציוני היה 6 ימים בשתי הקבוצות (רמת מובהקות 0.398).

מספר הקבלות לטיפול נמרץ בקבוצת sofosbuvir / daclatasvir / ribavirin לא היה נמוך משמעותית מקבוצת הביקורת (0 לעומת 4, רמת מובהקות 0.109). לא היה הבדל במספר מקרי המוות בין הקבוצות (0 לעומת 3, רמת מובהקות 0.234). שכיחות ההחלמה המצטברת היתה גבוהה יותר בזרוע ה-sofosbuvir / daclatasvir/ ribavirin (רמת מובהקות של גריי 0.033).

ניסוי אקראי זה היה קטן מכדי להסיק מסקנות חותכות, אך היו מגמות לטובת זרוע ה-sofosbuvir / daclatasvir / ribavirin להתאוששות ושיעורי תמותה נמוכים יותר. עם זאת, היה חוסר איזון במאפייני הבסיס של המטופלים בין הזרועות. יש לערוך ניסויים אקראיים גדולים יותר כדי לחקור את טיפול זה.

מקור: 

Kasgari H.A. Et al. (2020) Journal of Antimicrobial Chemotherapy: 75(11) 3373-3378

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלות זיהומיות,  קורונה,  טיפול נמרץ,  SARS-CoV2,  Ribavirin,  נגיף הקורונה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו