פעילות יתר של השלפוחית 24.09.2020

תוספת מירבגרון לטמסולוסין לטיפול בשלפוחית בעלת פעילות יתר אצל גברים עם תסמינים בדרכי השתן התחתונות

במחקר אקראי ומבוקר אינבו (MATCH) נמצא כי הוספה של מירבגרון לטמסולוסין באוכלוסיה זו משפרת שורה של תוצאים קליניים ואיכות חיים

הטלת שתן. אילוסטרציה

גברים עם הפרעות בדרכי השתן התחתונות (Lower urinary tract symptoms - LUTS) המקבלים חוסמי אלפא כדוגמת טמסולוסין עלולים לחוות תסמינים של פעילות יתר של השלפוחית ולקבל כתוצאה מכך תרופות אנטי-מוסקריניות. התרופה מירבגרון, בעלת פעילות אגוניסטית לקולטן בטא-3-אדרנרגי, יכולה להוות חלופה לתרופות האנטי-מוסקריניות.

מחקר זה, שפורסם ב-European Urology Focus, בחן את היעילות של מירבגרון לעומת אינבו בגברים עם תסמינים של פעילות יתר של השלפוחית המקבלים טמסולוסין עבור LUTS.

במחקר שנערך בשנים 2017-2016 השתתפו גברים ממוצא יפני וקוריאני. חלקו הראשון של המחקר בוצע במתכונת חד-סמיות שבו המשתתפים קיבלו טמסולוסין ואינבו פעם ביום למשך ארבעה שבועות ולאחר מכן שלב כפול-סמיות שנמשך 12 שבועות ובו 568 משתתפים חולקו באופן אקראי לקבל מירבגרון 50 מ"ג או אינבו בנוסף לטמסולוסין.

התוצא העיקרי שנבדק היה השינוי במספר הפעמים שמשתתף נתן שתן ביממה בין תחילת המחקר לסופו. רישום ומעקב אחרי מספר אירועי מתן שתן בוצע במשך שלושה ימים. בנוסף, בוצעה הערכה של מספר רב של תוצאים קליניים ותוצאים הקשורים באיכות חיים.

החוקרים מצאו כי מירבגרון הדגים עליונות על פני אינבו בשיפור התוצא העיקרי (הבדל ממוצע מתוקנן 0.52 פעמים) ובתוצאים המשניים ובכלל זה נפח השתן, ציון בסולם תסמיני שלפוחית בעלת פעילות יתר, ציון International Prostate Symptom Score, ציוני איכות חיים, טרדה מתסמיני שלפוחית עם פעילות יתר ואיכות חיים הכוללת הקשורה בבריאות.

מירבגרון נסבלה היטב על ידי המשתתפים ולא נצפו תופעות לוואי קשות. מגבלות המחקר כללו היעדר תרופה אנטימוסקרינית להשוואה מול מירבגרון.

החוקרים סיכמו כי הוספת מירבגרון לטמסולוסין במשך 12 שבועות בגברים עם LUTS ופעילות יתר של השלפוחית מדגימה עליונות על פני אינבו ובטוחה לשימוש.

מקור:

Kakizaki, H. et al.(2020). European Urology Focus.  6(4), 729

נושאים קשורים:  פעילות יתר של השלפוחית,  תסמינים בדרכי השתן התחתונות,  מירבגרון,  טמסולוסין,  איכות חיים,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך