כריתת ערמונית 24.09.2020

האם טכניקה כירורגית חדשנית להסרת הערמונית משמרת שפיכה תקינה?

במחקר העריכו את ההשפעות של ES-ThuLEP, טכניקת אנוקלאציה חדשנית של הערמונית, על פגיעה בשפיכה ובתפקוד הזיקפה

ניתוח לכריתת בלוטת הערמונית. אילוסטרציה

מטרת המחקר הנוכחי היתה להעריך את ההשפעות של טכניקת אנוקלאציה חדשנית של הערמונית שאינה פוגעת בשפיכה (ES-ThuLEP ejaculation-sparing thulium laser enucleation of the prostate) על תפקוד מיני ומתן שתן בקרב חולים עם תסמינים בדרכי השתן התחתונות המשניים להיפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH).

המחקר התמקד בשאלה האם וכיצד הטכניקה הכירורגית של ES-ThuLEP  מובילה להסרת הערמונית תוך שימור שפיכה תקינה.

המחקר בוצע באופן פרוספקטיבי ונערך בין ינואר 2015 לינואר 2018 על חולים עם אינדיקציה כירורגית ל-BPH, שרצו לשמור על שפיכה תקינה.

החולים טופלו ב-ES-ThuLEP והוערכו לפני הניתוח ושלושה ושישה חודשים לאחריו. שלושה שאלונים מתוקפים (ICIQ-MLUTSsex, IIEF-5 ו-IPSS) שימשו להערכת שינויים בשפיכה, זיקפה ותסמינים הקשורים במתן שתן. Uroflowmetryי(Qmax and Qavg), נפח שארי ונפח לאחר התרוקנות הוערכו בנוסף כדי להעריך באופן אובייקטיבי שיפור במתן שתן. לא נכללו חולים עם בעיות זיקפה.

283 חולים נכללו במחקר כאשר שימור של שפיכה תקינה התרחש ב-203 וב-219 חולים שלושה ושישה חודשים לאחר הניתוח.

לא נצפו הבדלים משמעותיים בין תפקוד הזיקפה לפני ואחרי הניתוח בסיס IIEF-5 = 16.2 ± 4.47 לעומת 16.7 ± 2.9 (p = 0.419) ו-17.7 ± 3.2 (p = 0.410) לאחר שלושה ושישה חודשים. כמו כן הושגו שיפורים משמעותיים בתסמינים הקשורים במתן שתן.

לסיכום, ES-ThuLEP שימר ביעילות את השפיכה בקרב למעלה משני שליש מהחולים מבלי לפגוע במתן שתן או בתפקוד הזיקפה. מחברי המאמר מסיקים כי ES-ThuLEP יכול להיות אפשרות טיפול תקפה ל-BPH בקרב גברים צעירים ופעילים מינית.

מקור:

Bozzini, G., Berti, L., Maltagliati, M., Besana, U., Calori, A., Müller, A., Sighinolfi, M. C., Micali, S., Pastore, A. L., Ledezma, R., Broggini, P., Rocco, B., & Buizza, C. (2020). Ejaculation-sparing thulium laser enucleation of the prostate (ES-ThuLEP): outcomes on a large cohort. World journal of urology, 10.1007/s00345-020-03442-2. Advance online publication.

נושאים קשורים:  מחקרים,  היפרפלזיה שפירה של הערמונית,  שימור שפיכה,  תפקוד שפיכה לקוי,  אינוקולציה אנדוסקופית של הערמונית,  תסמינים בדרכי השתן התחתונות,  ThuLEP,  לייזר תוליום
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו