דלקת בשופכה 13.01.2020

חשיבות הימנעות מפעילות מינית לאחר דלקת בשופכה שאיננה גונוקוקאלית

חידוש יחסי המין לאחר אבחון דלקת שאיננה גונוקוקאלית בשתן בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים

ייעוץ סטנדרטי באבחון אורטריטיס שאיננה גונוקוקאלית (NGU) כולל הדרכה להימנע מיחסי מין למשך שבעה ימים לפחות ועד להיעלמות התסמינים.

מדצמבר 2014 ועד יולי 2018, קבוצת מחקר מאוניברסיטת וושינגטון בדקה במחקר גברים שקיימו יחסי מין עם גברים וקיבלו אזיתרומיצין (1 גרם) בשל זיהום NGU. במהלך 12 שבועות של מעקב, המשתתפים דיווחו על תסמיני הפרשות מהשופכה באופן יומיומי ופעילות מינית ביומנים מבוססי אינטרנט.

NGU הוגדרה הימצאות סימפטומים כלשהם הקשורים באורטרה או הפרשות נראות מהשופכה עם 5 לויקוציטים פולימורפונוקלריים ומעלה לכל שדה בעל עוצמה גבוהה. מועד היעלמות הסימפטומים הוגדר כיום הראשון מתוך סדרה של חמשה ימים אסימפטומטיים רצופים.

מבין 100 משתתפים עם NGU וללא הדבקה משולבת (co infection) של Chamydia trachomatisי(CT)י/ Mycoplasma genitaliumי(MG) סבלו 36 (36%), 22 (22%) ו-42 (42%) מ-CT-NGU,יMG-NGU ו-non-CT/non-MG NGU בהתאמה.

בקרב גברים עם MG-NGU, סבלו 94% ממוטציה עמידה בפני מקרוליד. עבור כל האטיולוגיות, זמן חציון להסתלקות הסימפטומים לאחר אזיתרומיצין היה 7 ימים כאשר 37% סבלו מתסמינים שנמשכו יותר משבועה ימים. אצל גברים עם CT-NGU,יMG-NGU ו-non-CT/non-MG NGU זמן חציון להסתלקות הסימפטומים היה ארבעה ימים, ימים לא מוגדרים ושבעה ימים, בהתאמה. זמן חציון לפעילות מינית ראשונה (מכל סוג שהוא) היה 12 יום ו-16 יום לפעילות מינית ישירה המערבת את השופכה. 27% מהמטופלים לא נמנעו מחשיפת השופכה לפעילות מינית ישירה במשך התקופה המומלצת.

במתן ייעוץ באבחון NGU צריך לחנך את החולים כי התסמינים עשויים להימשך יותר משבעה ימים, במיוחד עבור NGU שאינו CT, ולהדגיש את הרציונל לתקופת ההימנעות של 7 ימים.

מקור:

Chambers, Laura C., James P. Hughes, Sara N. Glick, Jennifer L. Morgan, M. Sylvan Lowens, Tashina S. Robinson, Sarah S. Romano et al. "Resolution of symptoms and resumption of sex after diagnosis of nongonococcal urethritis among men who have sex with men." Sexually transmitted diseases 46, no. 10 (2019): 676-682.

נושאים קשורים:  מחלות מין,  מחקרים,  אורטריטיס,  יחסי מין,  דלקת בדרכי השתן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו