החלפת מסתם אאורטלי 25.06.2019

מהי השיטה הטובה ביותר להחלפת מסתם אאורטלי?

החוקרים השוו את התוצאים לאחר חמש שנות מעקב בין החלפת מסתם אאורטלי בצנתור לבין החלפת מסתם אאורטלי בניתוח

החלפת מסתם אאורטלי. אילוסטרציה

מטרת מחקר ה-NOTIONי- Nordic Aortic Valve Intervention היתה להשוות בין החלפת מסתם אאורטלי בצנתור (TAVR - transcatheter aortic valve replacement) להחלפת מסתם אאורטלי בניתוח (SAVR - surgical aortic valve replacement) באוכלוסיית מטופלים בגילאי 70 שנים ומעלה עם היצרות חמורה של המסתם האאורטלי וללא הפרעות נוספות. התוצאים הקליניים והאקוגרפיים הוצגו לאחר חמש שנים.

המשתתפים במחקר שבוצע בשלושה מרכזיים רפואיים שונים חולקו ביחס של 1:1 ל-TAVR, תוך שימוש בשתל CoreValve המתרחב לבד (n=145), או ל-SAVR, תוך שימוש בכל סוג של שתל ביולוגי (n=135). התוצאים המרכזיים שנבדקו היו תמותה מכל סיבה, שבץ או אוטם שריר הלב תוך שנה על פי הגדרות ה-Valve Academic Research Consortium-2 criteria.

מאפייני הבסיס של המטופלים היו דומים בין שתי הקבוצות. הגיל הממוצע היה 79.1±4.8 שנים וציון ה-Society of Thoracic Surgeons Predicted Risk of Mortality הממוצע היה 3.0%±1.7%.

החוקרים מצאו כי לאחר חמש שנים, לא היו הבדלים בין TAVR ל-SAVR בתוצאים שנבדקו (קפלן-משוער 38.0% בהשוואה ל-36.6%, מבחן log-rank P=0.86) או בכל אחד ממרכיבי התוצאים.

מטופלים שעברו TAVR היו עם שטח שתל גדול יותר (1.7 ס"מ2 בהשוואה ל-1.2 ס"מ2, P<0.001), ללא שינוי במשך הזמן. בנוסף, יותר מטופלים שעברו TAVR סבלו מרגרוגיטציה אאורטלית בינונית/חמורה (8.2% בהשוואה ל-0.0%, P<0.001) והזדקקו לקוצב לב חדש (43.7% בהשוואה ל-8.7%, P< 0.001). כמו כן, ארבעה מטופלים הזדקקו להתערבות נוספת להכנסת שתל ולא נמצא הבדל בתוצאים התפקודיים בין הקבוצות.

מדובר במעקב הארוך ביותר שבוצע עד כה והשווה בין TAVR ל-SAVR בקרב מטופלים בסיכון נמוך. הממצאים הדגימו כי אין הבדלים בתוצאים הקליניים העיקריים לאחר 5 שנים בין TAVR עם שתל שמתרחב לבד לבין SAVR. בנוסף, נראה כי שיעורי הרגרוגיטציה והצורך בקוצב גבוהים יותר לאחר TAVR.

מקור: 

Thyregod, H.G.H. et al. (2019) Circulation 138,24.

נושאים קשורים:  היצרות אאורטלית,  החלפת מסתם,  רגרוגיטציה אאורטלית,  קוצב לב,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו