אנטי-מוסקרינים 25.01.2019

מירבגרון בעולם האמיתי - מחקר רב מרכזי הנמשך שנה

מחקר זה שבוצע בשמונה מדינות באירופה מצא כי מירבגרון בעולם האמיתי מובילה לשיפור ניכר באיכות חיים הקשורה בבריאות ובסטטוס בריאות עם שיעור גבוה של הצמדות לטיפול לאחר 12 חודשים ללא סוגיות בטיחות חדשות

מחקרים תצפיתיים יכולים לספק ראיות לגבי תוצאי מטופלים בעולם האמיתי. מחקר פרוספקטיבי, לא התערבותי זה, המכונה BELIEVE הינו המחקר האירופאי הגדול ביותר בעולם האמיתי שהעריך איכות חיים, שביעות רצון מהטיפול, שימוש במשאבים והצמדות לטיפול באנשים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן (overactive bladder - OAB) אשר מקבלים מירבגרון כחלק מהטיפול השגרתי שלהם.

המטרה העיקרית של המחקר הייתה להעריך שינויים באיכות חיים על בסיס שאלון ה-OAB-qי(overactive bladder questionnaire). תוצאים משניים כללו הערכה של הצמדות הטיפול, שביעות הרצון של המטופלים, שימוש במשאבי בריאות ותופעות לוואי. זמן המעקב היה 12 חודשים עם פגישות מעקב בחודשים 2-4 ו-10-12. שינוי חציוני מתחילת המחקר בציון OAB-q כולל ותתי הסולמות שלו הוערכו גם כן.

במחקר השתתפו 862 מטופלים משמונה מדינות אירופאיות. באנליזת התוצאות המלאה, 73.7% מהמשתתפות היו נשים עם גיל חציוני של 61.2 שנים ו-47.7% מתוכן היו בנות 65 שנים ומעלה. בתחילת המחקר, 41.3% מהמשתתפות החליפו למירבגרון מטיפולים אחרים ל-OAB,י42.2% לא קיבלו טיפולים קודמים, 10.1% חוו חזרת תסמינים ו-6.4% היו על טיפול משולב. ציוני איכות חיים הקשורה בבריאות וסבל מתסמינים השתפרו מתחילת המחקר ועד חודשים 2-4 ו-10-12. כמו כן, נצפה שיפור ניכר בשיעור החולים היבשים אשר עלה מ-34.9% בתחילת המחקר ל-43.7% בחודשים 10-12 באנליזת התוצאות המלאה, כמו גם הפחתה בשימוש בפדים. הצמדות לטיפול הייתה גבוהה עם 53.8% מהמטופלות תחת מירבגרון בחודשים 10-12. בסך הכל, לא התגלו סוגיות בטיחות בלתי צפויות ותופעות הלוואי שנצפו תאמו את פרופיל הבטיחות הידוע של מירבגרון.

החוקרים מסכמים כי מטופלות המקבלות מירבגרון בעולם האמיתי מדווחות על שיפור ניכר באיכות חיים הקשורה בבריאות ובסטטוס בריאות עם שיעור הצמדות לטיפול של 53.8% לאחר 12 חודשים. כמו כן, לא התגלו סוגיות בטיחות בלתי צפויות ותופעות הלוואי שנצפו תאמו את פרופיל הבטיחות הידוע של מירבגרון.

מקור: 

Freeman , R. et al. (2018) Current Medical Research and Opinion. 32(5),785.

נושאים קשורים:  אנטי-מוסקרינים,  מבוגרים,  פעילות יתר של השלפוחית,  נסבלות,  קולטני בטא 3,  מירבגרון,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך