היצרות שופכה 22.05.2018

טיפול חלופי בהיצרות שופכה בנשים

החוקרים השתמשו בטכניקה המבוססת על שיטת אוראנדי לתיקון מצב נדיר זה

מערכת השתן בנשים. אילוסטרציה

היצרות שופכה בנשים הינה מצב נדיר. נכון להיום, תוארו מספר טכניקות לתיקון הצרות זו אך קיים חוסר במחקרים איכותיים בנושא.

הטכניקה הנפוצה ביותר- שיטת בלאנדי - גרמה בנסיונם של החוקרים לנסיגה של המיאטוס ולזרם שתן פנימי. מטרת מחקר זה היתה להדגים את היעילות והבטיחות של אורטרופלסטיה חלופית העושה שימוש בכפל קיר הוגינה.

המחקר בוצע בתבנית חתך תצפיתית במרכז אוניברסיטאי בודד. תשע נשים שאובחנו עם היצרות שופכה באותו מרכז רפואי עברו ניתוח פתוח בין 1993 ל-2015. נוצר קשר עם נשים אלו והן הסכימו להגיע לצורך בדיקה רפואית.

ההתערבות הניתוחית שבוצעה היתה אורטרופלסטיית כפל קיר הווגינה הקדמי ונטרלי-לטרלי בהשראת טכניקת אוראנדי לטיפול בהיצרות שופכה בגברים.

הגיל הממוצע של המשתתפות היה 56 שנים (טווח, 41-78). זמן המעקב הממוצע היה 80.7 חודשים ( טווח, 12-198). בכל החולות נצפתה הקלה של תסמינים. המיאטוס של כלל החולות נותר במיקום אורתוטופי ללא השפעה על כיוון זרימת השתן. הקוטר הממוצע של השופכה גבר מ-10.8 פרנץ' (טווח, 6-18) ל-≥20 פרנץ'.

זרימה מרבית השתפרה מממוצע של 6.8 מיליליטר לשנייה (טווח, 3-11) ל-21 מיליליטר לשנייה (טווח, 14-35). אף אחת מהחולות לא פיתחה הישנות של הצרות או אי נקיטת שתן במאמץ חדשה. לא נצפו סיבוכים מיידים או מאוחרים נוספים. כלל החולות השיגו ציון טוב יותר בשאלון Patient Global Impression of Improvement.

מסקנת החוקרים היא כי המחקר מדגים, בהתחשב במגבלות שהיו דומות למחקרים קודמים בתחום, כי אורטרופלסטיית כפל קיר הוגינה הקדמי-לטרלי הינה שיטה יעילה המביאה לתוצאות מתמשכות ללא סיבוכים נראים לעין.

מקור:

Romero-Maroto, J. et al. (2017) European Urology. 73(1), 123

נושאים קשורים:  מחקרים,  היצרות שופכה,  אוראנדי,  טיפול,  בלאנדי,  אורטרופלסטייה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו