בקטאוריאה אסימפטומטית 03.05.2018

היתרונות והחסרונות של טיפול בבקטאוריאה אסימפטומטית

פאנל מומחים באירופה ביצע סקירה שיטתית על מנת לקבוע האם יש יתרונות או נזק בטיפול ב-ABU בקבוצות חולים מסוימות

דלקת בדרכי השתן. אילוסטרציה

מחקרים הדגימו כי ברוב המצבים הקליניים, בקטאוריאה אסימפטומטית היא בעלת סיכוי נמוך להתקדם לזיהום קשה. היתרונות של טיפול במצב זה עם אנטיביוטיקה אינו ברור ודורש הבהרות לטובת מתן נכון יותר של אנטיביוטיקה.

אנשים עם בקטאוריאה אסימפטומטית (ABU) מטופלים לעתים קרובות, שלא לצורך, עם אנטיביוטיקה. טיפול זה טומן בחובו סיכון לתופעות לוואי והתפתחות עמידות חיידקית.

החוקרים ביצעו סקירה שיטתית על מנת לקבוע האם יש יתרונות או נזק בטיפול ב-ABU בקבוצות חולים מסוימות. מאגרי מידע רלוונטיים נסרקו ומחקרים שעמדו בקריטריוני הכללה הוערכו על ידי הסיכון להטיה ומדדים נוספים. כאשר הדבר היה ניתן, בוצעה מטה-אנליזה של המידע או סינתזת נרטיב של הראיות. לאחר סריקה של 3,626 מאמרים, 50 מחקרים בהשתתפות 7,088 חולים הוכללו בעבודה. איכות הראיות נעה בין נמוכה מאוד לנמוכה.

החוקרים לא מצאו עדות ליתרון של טיפול בחולים ללא גורמי סיכון, חולים עם סוכרת, נשים לאחר המנופאוזה, חולים מבוגרים המאושפזים במוסדות, חולים עם השתלת כליה וחולים עם החלפת מפרקים קודמת.

הטיפול נמצא כמזיק בחולים עם דלקות חוזרות בדרכי השתן. טיפול ב-ABU גרם לסיכון נמוך יותר של דלקת בתר-ניתוחית בדרכי השתן לאחר ניתוח כריתה טרנס-אורטרלי. בנשים הרות, החוקרים מצאו ראיות כי טיפול ב-ABU הפחית סיכון לדלקת סימפטומטית בדרכי השתן, משקל לידה נמוך ולידה מוקדמת.

החוקרים סבורים שיש צורך לטפל ב-ABU לפני ניתוח כריתה טרנס-אורטרלי. בנוסף, הראיות הקיימות היום תומכות בכך כי יש לטפל בנשים הריוניות עם ABU אך מחקר חדש שיצא לאחרונה מערער על תפישה זו.

מקור:

Koves, B. et al. (2017) European Urology. 72(6), 865

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת בדרכי השתן,  בקטאוריאה אסימפטומטית,  הריון,  ניתוח טרנס-אורטראלי,  מטה אנליזה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו