חדשות 12.05.2015

מחקר נוסף תומך בתיאוריה שאלצהיימר היא מחלה אוטואימונית

המחקר טוען, כי עלייה ברמות הנוגדנים לליפיד המוחי צרמיד (lipid ceramide) בקרב עכברים חולי אלצהיימר קשורות בסיכון להופעת המחלה

אלצהיימר (אילוסטרציה)
אלצהיימר (אילוסטרציה)

מחקר שפורסם בגיליון האחרון של כתב העת Journal of Alzheimer's Disease הציג ממצאים נוספים התומכים בתיאוריה לפיה אלצהיימר היא מחלה אוטו-אימונית.

המחקר נעשה בקולג' הרפואי של אוניברסיטת ריג'נטס בעיר אוגוסטה, במדינת ג'ורג'יה בארה"ב, על עכברי מעבדה. המחקר טוען, כי עלייה ברמות הנוגדנים לליפיד המוחי צרמיד (lipid ceramide) בקרב עכברים חולי אלצהיימר קשורות בסיכון להופעת המחלה.

הצרמיד גורם לעלייה ביצור הבטא-אמילואיד, שעוזר להיווצרות שכבת הפלאק שהורגת את תאי העצב במוח

במשפחת חומרים זו נכלל גם הקרם השומני שעל פני העור, אבל בתוך המוח הצרמיד גורם לעלייה ביצור הבטא-אמילואיד, שעוזר להיווצרות שכבת הפלאק שהורגת את תאי העצב במוח.

המחקר הנוכחי, שנעשה במעבדתו של חוקר המוח ד"ר ארהרד ביבריך (Erhard Bieberich), זיהה רמות גבוהות של הצרמיד בקרב עכברי מעבדה שנבדקו, והצוות טוען כי הרמות היו קשורות באופן מובהק לסיכון לאלצהיימר. עוד התגלה, כי כמויות של צרמיד חודרות לזרם הדם ויוצרות נוגדנים שתומכים בהתפתחות המחלה, במיוחד אצל נקבות.

ממצאים אלו נראים כתומכים בתיאוריה, לפיה אלצהיימר היא מחלה אוטו-אימונית שנוטה להיות נפוצה יותר אצל נשים ומאופיינת בכך שהמערכת החיסונית של הגוף מייצרת נוגדנים שתוקפים את רקמות תאי העצב במוח.

החוקרים סבורים, כי מדידת רמות הליפיד הזה בדם או חלק ממוצרי הלוואי שלו עשויה להוות בסיס לבדיקה מוקדמת, שתעיד על הסיכון להופעת אלצהיימר בשלב מאוחר יותר.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  אלצהיימר,  ליפידים,  צרמיד,  מודל עכברים,  מחלות אוטואימוניות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו