מחקרים 12.04.2015

אין צורך במתן אנטיביוטיקה מניעתית לפני ציסטוסקופיה גמישה במטופלים עם גידול בשלפוחית השתן

חוקרים בחנו את התדירות של דלקת בדרכי השתן המלווה בחום (febrile urinary tract infection) לאחר ציסטוסקופיה גמישה (flexible cystoscopy) בקרב מטופלים עם גידול בשלפוחית השתן (bladder tumor) אשר אינם נוטלים אנטיביוטיקה מניעתית

כ- 1,000 מטופלים נתנו בדיקת שתן לפני ביצוען של כ- 3,000 ציטוסקופיות, והיו תחת מעקב במשך כחודש.

בחמישית מהמקרים נמצאה בקטריוריה (bacteriuria) א-סימפטומטית לפני ביצוע ההליך.

בחודש שלאחר הציסטוסקופיה, כ- 2% מהמטופלים פיתחו דלקת בדרכי השתן המלווה בחום, כאשר רובם היה עם בדיקות שתן מזוהמות.

מטרה
לבחון את התדירות של דלקת בדרכי השתן המלווה בחום (febrile urinary tract infection) לאחר ציסטוסקופיה גמישה (flexible cystoscopy) המבוצעת במסגרת אשפוז יום בקרב מטופלים עם גידול בשלפוחית השתן (bladder tumor) שאינם נוטלים אנטיביוטיקה.

שיטות
3,108 ציסטוסקופיות בוצעו באשפוז יום בקרב 1,110 מטופלים עם סרטן בשלפוחית. מייד לפני ביצוע הציסטוסקופיה, נלקחה מהמטופלים דגימת שתן לתרבית.

בקטריוריה (bacteriuria) משמעותית הוגדרה כיותר מ- 104 CFU למיליליטר של חיידק מזן יחיד. המטופלים לא קיבלו אנטיביוטיקה מייד לפני או מייד אחרי הציסטוסקופיה. החוקרים עקבו אחר המטופלים למשך 30 יום מחשש לדלקת בדרכי השתן המלווה בחום.

תוצאות
מתוך 3,108 ציסטוסקופיות שעברו המטופלים, ב- 673 (22%) מההליכים נמצאה בקטריוריה ללא תסמינים וב- 2,435 (78%) מההליכים נמצא שתן סטרילי.

דלקת בדרכי השתן המלווה בחום התפתחה תוך 30 ימים מהציסטוסקופיה בקרב 59 (1.9%) מטופלים, אשר היוו 3.7% מבדיקות השתן המזוהמות ו- 1.4% מהבדיקות הסטריליות (p=0.01).

כל מקרי הדלקות נפתרו תוך 12 עד 24 שעות על ידי אנטיביוטיקה פומית.

אף אחד מהמטופלים לא אושפז עקב אלח דם שמקורו בחיידק (bacterial sepsis).

מסקנות
לפי תוצאות המחקר, לא נראה כי יש צורך בטיפול אנטיביוטי עבור מטופלים ללא סימנים או תסמינים של דלקת חריפה בדרכי השתן, לפני ביצוע ציסטוסקופיה גמישה במסגרת אשפוז יום, גם במקרים בהם אותרה בקטריוריה.

The Risk of Urinary Tract Infection after Flexible Cystoscopy in Patients with Bladder Tumor Who Did Not Receive Prophylactic Antibiotics

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנטיביוטיקה מניעתית,  ציסטוסקופיה,  גידול בשלפוחית השתן,  דלקת בדרכי השתן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו